cb1000r & cb1000r+
cb1000r & cb1000r+
cb1000r & cb1000r+
cb1000r & cb1000r+
cb1000r & cb1000r+

Honda moto cb1000r & cb1000r+

Het 998 cc DOHC viercilinderblok van de 2018 CB1000R (dat zijn lay out deelt met de CBR1000RR Fireblade) werd aangepast met het oog op meer vermogen en koppel: 145pk (107 kW) bij 10.500 tpm en 104 Nm bij 8.250 tpm. De tuning van het motorblok zorgt er voor dat er vooral veel koppel beschikbaar is tussen de 6.000 en 8.000 tpm. De versnellingsbakverhoudingen zijn 4% korter zodat de acceleraties pittiger worden. De nieuwe 4-2-1 uitlaat helpt om het middengebied te versterken en het gewicht te verlagen. In de eerste 3 versnellingen en tot 130 km/u gaat de CB1000R zelfs harder dan de CBR1000RR.

 

Bij het hogere vermogen hoort ook Throttle By Wire (TBW) met 3 rij-modi plus een USER setting, allen selecteerbaar via een knop op de linker stuurhelft. Power (P), Engine Brake (EB) en Honda Selectable Torque Control (HSTC) worden in deze 3 modi gecombineerd om de beste rij ervaring te geven onder verschillende omstandigheden, waarbij de HSTC uitschakelbaar is. De nieuwe uitlaat produceert een rauwe en verslavende ‘huil’ als het blok in toeren klimt.


Andere producten uit de modellen 2018/2019